شرکت دنافنون در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با هدف تهیه و توزیع بیش یک هزار قلم کالا تا سال ۱۴۰۱ آغاز نموده است. هدف اصلی ما عرضه ی مستقیم محصولات کاربردی با بهترین کیفیت و قیمت از تولید کننده به مصرف کننده ی نهایی می باشد.

فیلتر پرس مس | فیلتر پرس سرب | فیلتر پرس روی

فیلتر پرس مس | فیلتر پرس سرب | فیلتر پرس روی

فیلتر پرس مس | فیلتر پرس سرب | فیلتر پرس روی

نقش فیلتر پرس در صنایع مس، سرب و روی

آمار بازدید 2018

 

 

فیلتر پرس مس، سرب و روی


بهترین روش برای مصرف بهینه آب و بازیابی آب باطله در معادن مختلف و از جمله معادن مس، سرب و روی  استفاده از فیلتر پرس و مجموعه تصفیه پساب می باشد.
به نوعی این روش، بهترین روش جهت صرفه جوئی در مصرف آب در مناطق خشک ایران می باشد.


سرب چیست:


سرب یک عنصر شیمیائی است که در جدول تناوبی آنرا با نشانه ی Pb نشان می دهند، فلزی سنگین، نرم و دارای قابلیت انعطاف پذیری می باشد.


موارد کاربرد سرب:

 

  1.  باتری ها: سرب از اجزای اصلی باتری های اسیدی-سربی خودروها می باشد
  2.  روکش ها و ضد خوردگی: به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و اصطکاک، سرب به عنوان روکش برای لوله ها، سیم ها و محصولات فلزی دیگر استفاده می شود.
  3.  صنعت شیشه: ترکیبات سرب(مانند اکسید سرب) در تولید شیشه های کریستال و شیشه های اپتیکی مورد استفاده قرار می گیرند.
  4.  مواد رنگزایی:ترکیبات موجود در سرب در تولید رنگ ها و پیگمنت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 سایر کاربردهای سرب در صنعت راکتورهای هسته ای، آرایش و بهداشتی و در تولید آلیاژهای خاص می باشد.

سرب کاربردهای زیادی دارد ولی به دلیل خاصیت سمی و مضر برای انسان و محیط زیست باید با احتیاط هر چه بیشتر و راههای بهداشتی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.


معدن سرب:


از جمله بزرگترین تولید کنندگان سرب دنیا کشورهای، استرالیا، ایالات متحده، چین و کانادا هستند و همچنین کشورهای مکزیک، پرو، روسیه و قزاقستان نیز دارای ذخایر عمده سرب می باشند.


مواد خام تشکیل دهنده:


استخراج سرب از سنگ معدن های حفر شده از معادن زیر زمینی صورت می گیرد، معمولا برای تولید سرب تنها از سه ماده معدنی استفاده می شود این در حالیست که بیش از 60 ماده معدنی حاوی نوعی سرب می باشند.
بیشتر ذخایر سنگ های حاوی سرب به تنهائی یافت نمی شوند، بلکه با مواد معدنی دیگری مخلوط شده اند.
می توان گفت تنها نیمی از کل سرب مصرفی سالانه از معادن استخراج می شوند و نیم دیگر از طریق بازیافت، که معمولا شامل باتری های خودرو می باشند بازیافت می شوند.


استخراج سنگ معدن:


مراحل استخراج سنگ معدن به شرح زیر می باشد:
•    استخراج زیر زمینی این سنگ در صورت رو باز بودن معدن بدیهی است که استخراج از روی زمین صورت می گیرد
•    حفاری سنگ از تونل های عمیق با ماشین آلات سنگبری و یا استفاده از دینامیت و تکه تکه کردن سنگ ها

 

تغلیظ سنگ معدن:


پس از خارج شدن سنگ معدن از معدن مورد نظر در یک آسیاب تغلیظ، تصفیه می شود، در واقع تغلیظ به معنای حذف ضایعات سنگ از سرب می باشد.
سپس سنگ معدن باید به قطعات خیلی ریز خرد شود، در داخل آسیاب این ذرات به اندازه حدود 0.1 میکرون شکسته می شوند در واقع اندازه ی آنها را چیزی در حدود دانه های شکر باید در نظر گرفت.


شناور سازی:


سنگ معدن اصلی سرب گالن(سولفید سرب) و گوگرد بخش قابل توجهی از این کانی را تشکیل می دهد، در فرآیندی به نام فلوتاسیون بخش های گوگرد دار از سنگ معدن جدا می شود.
در ابتدا سنگ خرد شده با آب رقیق شده و سپس در مخزنی به نام سلول فلوتاسیون ریخته می شود، قابل ذکر است به مخلوط سنگ معدن و آب، دوغاب گفته می شود.
به دوغاب موجود در مخزن یک درصد روغن کاج یا ماده ی شیمیائی دیگری اضافه می شود و سپس مخزن توسط همزن موجود در آن همزده می شود.
روغن کاج ذرات سولفید را جذب می کنند پس از آن هوا از داخل مخلوط عبور می کند و این موجب ایجاد یک کف روغنی در بالای مخزن می شود.
سنگ ضایعاتی که گنگ نامیده می شود به پائین تانک ته نشین می شود، با استفاده از آنالیزرهای اشعه ایکس فرآیند فلوتاسیون کنترل می شود.
مانیتور فلوتاسیون در اتاق کنترل با آنالیز و بررسی اشعه ایکس قادر خواهد بود محتوای فلزی دوغاب را مورد بررسی قرار دهد، از این طریق نسبت مورد نیاز برای اضافه کردن مواد شیمیائی و حصول بهترین نتیجه برای بهینه سازی بازیابی فلز که در اینجا محصول ما می باشد، روی می دهد.
یکی از مواد شیمیائی که خاصیت اضافه شدن به پساب را دارد، پودر فلوکولانت می باشد این مواد شیمیائی بسته به جنس پساب متغیر می باشند.
همچنین یکسری از مواد شیمیائی دیگر نیز برای تجمع مواد معدنی به سلول شناور اضافه می شود، قابل ذکر است که زاج یا آهک ذرات را بزرگتر و موجب جمع شدن این ذرات در کنار یکدیگر می شوند.
زانتات نیز به جمع شدن ذرات فلزی شناور در سطح سلول نیز کمک می کند، در پایان فرآیند فلوتاسیون تمام کانی های موجود در سنگ از جمله سرب، روی و مس از سنگ جدا شده اند.


فیلتر کردن:  


پس از متمرکز شدن سنگ معدن در سلولهای فلوتاسیون، مواد موجود به سمت فیلتری جریان می یابد که تا حدود 90 درصد آب آنها را حذف می کنند.
کنسانتره موجود در این مقطع از فیلتراسیون دارای 40 تا 80 درصد سرب همراه با ناخالصی های دیگر از جمله گوگرد و روی می باشد، در این قسمت مواد موجود می بایست به کارخانه ذوب منتقل شوند قابل ذکر است گنگ یا سنگی که شامل هیچکدام از مواد معدنی نمی باشد، می بایست از مخزن فلوتاسیون خارج شود.
 

z

واحد فروش

واحد فروش دنافنون، تمام روز هفته آماده پاسخ به سوالات پیش از خرید شما می باشد.

v

ضمانت محصولات

تمامی محصولات و دستگاه ها، با ضمانت شرکت دنافنون و خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

c

ایده های هوشمند

برای بهبود کسب و کار شما،همیشه بهترین ایده ها و جدید ترین تکنولوژی تولید را داریم

n

همیشه در کنار شما

تمام روز هفته در ساختمان اصلی شرکت دنافنون، در کنار شما هستیم، همیشه در کنار شما هستیم.

j

تماس با دنافنون

با تلاش مدیران مجموعه دنافنون، امیدواریم بتوانیم بهترین محصولات را در سریع ترین زمان ممکن، در اختیار شما قرار دهیم
g

اطلاعات تماس دنافنون

آدرس کارخانه : اصفهان , کیلومتر8 جاده تهران خیابـان 32 ,شـرکت دنـافـنـون
تلـفن : 33803936 031
فکس : 33803937 031

r

درخواست همکاری

برای ارسال درخواست خرید دستگاه و مشاوره های قبل از خرید، میتوانید در ساعات اداری با شماره تلفن های شرکت، در تماس باشید. همیشه در کنار شما هستیم.

e

پشتیبانی

در صورت وجود هر سوال و مشکل قبل از خرید در سایت و مشکلات پشتیبانی، میتوانید با شماره تلفن پشتیبانی و فروش شرکت : 33803936 031 در تماس باشید.