شرکت دنافنون در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با هدف تهیه و توزیع بیش یک هزار قلم کالا تا سال ۱۴۰۱ آغاز نموده است. هدف اصلی ما عرضه ی مستقیم محصولات کاربردی با بهترین کیفیت و قیمت از تولید کننده به مصرف کننده ی نهایی می باشد.

ظرفیت فیلتر پرس | محاسبه ظرفیت فیلتر پرس

ظرفیت فیلتر پرس | محاسبه ظرفیت فیلتر پرس

ظرفیت فیلتر پرس | محاسبه ظرفیت فیلتر پرس

برای آشنائی کامل با چگونگی انجام تصفیه پساب کارخانجات سنگبری دیدن ویدیو زیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

آمار بازدید 1823

 

 

ظرفیت فیلتر پرس:

 

موادی که فیلتر می شوند و تحت پرس شدن قرار می گیرند، در تعیین ظرفیت فیلتر پرس نقش بسزائی دارند، به طور کلی ظرفیت فیلتر پرس هم به مایعات و هم به جامدات وارد شونده به دستگاه بستگی دارد. قابل ذکر است ظرفیت مواد تصفیه شده در تصفیه آب و فاضلاب  به راحتی قابل محاسبه است زیرا تنها تعداد بسیار کمی از صفحات فیلتر پرس مورد استفاده قرار گرفته است. 
 
 اما هنگام فیلتر کردن موادی مانند لجن بیولوژیکی، محاسبه ظرفیت فیلتر پرس که بر اساس ضخامت کیک و طول داخلی تعیین می شود، به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن تعدادی از صفحات فیلتر پرس دشوار است. در صورت نیاز به محاسبات دقیق تر جهت طراحی و ساخت یا سفارش خرید فیلتر پرس می توانید با کارشناسان شرکت دنافنون تماس حاصل فرمائید.ظرفیت فیلتر پرس به موارد متعددی بستگی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

از جمله موارد مهم در تعیین ظرفیت فیلتر پرس به عوامل زیر می توان اشاره کرد:

  1. ابعاد صفحات فیلتر پرس
  2. تعداد صفحات فیلتر پرس
  3. میزان پساب موجود(شامل میزان جامدات و مایعات موجود در پساب)
  4. جنس پساب تحت فیلتر
  5. میزان مواد جامد موجود در پساب

در زیر به بررسی هر کدام از موارد بالا به طور جداگانه می پردازیم.

 

1.ابعاد صفحات فیلتر پرس:

 

 

ابعاد صفحات فیلتر پرس

 

 

  1. تعداد سیکل در روز
  2. تعداد سیکل در ساعت
  3. میزان دبی ورودی دستگاه
  4. محاسبه PH موجود در پساب مورد نظر
  5. میزان فضای موجود برای نصب دستگاه
  6. محاسبه میزان گل تولیدی در کارخانه ی مربوطه 
  7. دستگاه های مورد استفاده هر خط تولید، (مثلا در کارخانجات سنگبری میزان پساب تولید شده در خط قله بر و اره متفاوت می باشد و همین امر موجب متفاوت بودن میزان تولید می شود)

 

2.تعداد صفحات فیلتر پرس:

 

 

تعداد صفحات فیلتر پرس

 

دومین موردی که در تعیین و  محاسبه ظرفیت فیلتر پرس نقش بسزائی دارد تعداد صفحات فیلتر پرس می باشد، در واقع تمام مواردی که در بالا برای تعیین ابعاد صفحات فیلتر پرس ذکر شد در تعیین تعداد صفحات نیز نقش دارند.

 

3.میزان پساب موجود:

 

 

میزان پساب


به طور کلی برای طراحی فیلتر پرس با ظرفیت های متفاوت میزان پساب بسیار اهمیت دارد، در واقع باید به میزان موادی که به طور عمده تحت فیلتراسیون قرار داده می شوند توجه کرد، هر چه مقدار پساب ورودی به دستگاه بیشتر باشد طبیعتا ظرفیت بیشتری برای دستگاه در نظر گرفته می شود، شایان ذکر است منظور از میزان پساب هم مقدار مواد جامد و هم مقدار مواد مایع مد نظر می باشد.
برای مثال اگر میزان جامدات موجود در پساب زیاد باشد، نیاز به صفحات بیشتری برای تصفیه می باشد، با توجه به اینکه زیاد شدن تعداد صفحات، تاثیر مستقیم بر ابعاد دستگاه دارد، بدین منظور دستگاه فیلترپرس بزرگتر ساخته می شود.

 

4.جنس پساب تحت فیلتر:

 

در روند تصفیه پساب که به طور کامل در مقاله ای جداگانه توضیح داده شده است، قسمتی از روند تصفیه که در واقع پودر فلوکولانت در یونیت تهیه و تزریق با آب مخلوط می شود و سپس به پساب موجود در تانک کلاریفایر تزریق می شود، میزان ته نشینی مواد جامد موجود در تانک کلاریفایر نیز به آب دوست بودن یا آب گریز بودن ذرات معلق در آب بستگی دارد.در صورت تمایل برای آشنائی با روند کامل تصفیه پساب می توانید مقاله تصفیه پساب را مطالعه بفرمائید.

 

جنس پساب

 

در واقع می توان گفت جنس پساب دو حالت را برای ما ایجاد می کند:

  1. پساب آب دوست
  2. پساب آب گریز

 

پساب آب دوست:

در صورتی که پساب آب دوست باشد، همانند پساب شن و ماسه، سیکلی که در طی تصفیه گرفته می شود بسیار طولانی تر از موقعی می شود که پساب آب گریز است، زیرا جدا شدن ذرات جامد از مایع به دلیل آب دوست بودن به سختی انجام می شود و همین موضوع زمان یک سیکل را بسیار طولانی تر می کند.

وقتی زمان زیادتری برای گرفتن یک سیکل باید طی شود در نتیجه یا باید ظرفیت فیلتر پرس را بزرگتر و در واقع اندازه اش را بزرگتر در نظر بگیریم و یا تعداد فیلتر پرس بیشتری برای این نوع پساب طراحی و تولید کنیم.

 

پساب آب گریز:

در صورتی که پساب آب گریز باشد، مواد جامد و مایع موجود در محلول بسیار راحتتر از یکدیگر جدا می شوند و مثلا اگر زمان یک سیکل فیلتر پرس برای پساب آب دوست یک ساعت باشد همین زمان برای یک پساب آب گریز مثلا 5 دقیقه می باشد و همین امر ما را در تعیین ظرفیت فیلتر پرس یاری می کند.

 

5.میزان مواد جامد موجود در پساب:

 

هر چقدر میزان ذرات جامد موجود در پساب بیشتر باشد زمان سیکل فیلتر پرس بیشتر می شود و ظرفیتی که برای این حجم از ذرات جامد باید در نظر گرفته شود بیشتر است، در واقع تمام مواردی که گفته شد همانند زنجیر به یکدیگر متصل می باشند و بر هم تاثیر دارند.

در صورتی که خواهان محاسبات دقیق تری هستید می توانید با کارشناسان شرکت دنافنون تماس بگیرید، همکاران ما می توانند کمک های مفیدی به شما کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

z

واحد فروش

واحد فروش دنافنون، تمام روز هفته آماده پاسخ به سوالات پیش از خرید شما می باشد.

v

ضمانت محصولات

تمامی محصولات و دستگاه ها، با ضمانت شرکت دنافنون و خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

c

ایده های هوشمند

برای بهبود کسب و کار شما،همیشه بهترین ایده ها و جدید ترین تکنولوژی تولید را داریم

n

همیشه در کنار شما

تمام روز هفته در ساختمان اصلی شرکت دنافنون، در کنار شما هستیم، همیشه در کنار شما هستیم.

j

تماس با دنافنون

با تلاش مدیران مجموعه دنافنون، امیدواریم بتوانیم بهترین محصولات را در سریع ترین زمان ممکن، در اختیار شما قرار دهیم
g

اطلاعات تماس دنافنون

آدرس کارخانه : اصفهان , کیلومتر8 جاده تهران خیابـان 32 ,شـرکت دنـافـنـون
تلـفن : 33803936 031
فکس : 33803937 031

r

درخواست همکاری

برای ارسال درخواست خرید دستگاه و مشاوره های قبل از خرید، میتوانید در ساعات اداری با شماره تلفن های شرکت، در تماس باشید. همیشه در کنار شما هستیم.

e

پشتیبانی

در صورت وجود هر سوال و مشکل قبل از خرید در سایت و مشکلات پشتیبانی، میتوانید با شماره تلفن پشتیبانی و فروش شرکت : 33803936 031 در تماس باشید.