شرکت دنافنون در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با هدف تهیه و توزیع بیش یک هزار قلم کالا تا سال ۱۴۰۱ آغاز نموده است. هدف اصلی ما عرضه ی مستقیم محصولات کاربردی با بهترین کیفیت و قیمت از تولید کننده به مصرف کننده ی نهایی می باشد.

معادن سنگ

معادن سنگ

معادن سنگ

صنعت سنگ در ایران از جمله پر رونق ترین صنایع به شمار می رود...

آمار بازدید 1609

عکسی که مشاهده میکنید از جمله معادن بزرگ ایران میباشد که در این معدن از دستگاه جرثقیل معدنی شرکت دنافنون استفاده شد که باعث سهل شدن و  سرعت بخشیدن  به عمل استخراج  بود.

معدن سنگ (انگلیسی: Quarry) به جایی گفته می‌شود که در آن سنگ قواره، سنگ، سنگدانه، سنگ لاشه، ماسه، شن یا سنگ لوح از زمین استخراج می‌شود. معدن سنگ همانند معدن روباز است که انواع کانی از آن استخراج می‌شود. تنها تفاوت جزیی میان این دو در این است که به معادن روبازی که مواد و مصالح ساختمانی و سنگ قواره تولید می‌کنند، معدن سنگ گفته می‌شود.

واژه معدن سنگ برای معادن سنگ زیرزمینی نیز به‌کار می‌رود.
انواع سنگ‌هایی که از معدن سنگ استخراج می‌شود، شامل موارد زیر است:

گچ فرنگی
کائولینیت
اخگر
رس
زغال سنگ
سنگدانه، ماسه و شن
صدف‌سنگ
دیاباز
گابرو
سنگ خارا
ماسه‌سنگ‌دانه‌درشت
سنگ گچ
سنگ آهک
سنگ مرمر
سنگ معدن
سنگ فسفاتی
ماسه‌سنگ
سنگ لوح

معدن یکی از مهمترین سرمایه ها برای یک کشور محسوب می شود و در ایران علاوه بر وفور این نعمت الهی شاهد تنوع بسیار بالای معادن از جمله تنوع در معادن سنگ ساختمانی می باشیم اما عدم استخراج بهینه و مهندسی که در تخصص شرکت دنافنون میباشد باعث شده که بازده کافی و کامل از این معادن صورت نگیرد.
معادن سنگ های ساختمانی یک چهارم از معادن شناسایی شده کشور را تشکیل می دهند و این مسئله زمانی بیشتر حائز اهمیت می شود که پی به تنوع فوق العاده موجود در نوع سنگ های استخراجی از این معادن می بریم. در دیگر کشور‌های رقیب  مانند برزیل و هند تنها یک نوع سنگ معدن ( گرانیت ) و در ایتالیا تنها معدن سنگ مرمریت یافت می شود. به علت تنوع فراوان در نوع و رنگ سنگ های استخراج شده، ایران به بهشت معادن سنگ ساختمانی شهرت دارد. تنوع در معادن سنگ ساختمانی از آن سو دارای اهمیت است که توجه و سلیقه افراد و جامعه در زمانهای مختلف تغییر می کند و هر از گاهی علایق به سمت سنگ خاصی گرایش پیدا می کند. بدیهی است با در اختیار داشتن معادن مختلف، پاسخگویی به بازار تسریع خواهد شد و ناچار به تحمیل نوع خاصی از سنگ به مشتری به علت عدم وجود تنوع در محصول نیستیم.
ذخایر سنگ‌های ساختمانی جهان به حدود ۱۵میلیارد تن می‌رسد که شامل گرانیت ها، مرمریت ها، تراورتن ها و مرمرهاست که در این میان، تنوع رنگ و کیفیت سنگ‌های تولید ایران در جایگاه نخست جهان قرار دارد و از لحاظ حجم ذخایر سنگ های ساختمانی نیز، ایران رتبه چهارم را در جهان اکتساب کرده است و در شرایطی که میزان حجم گردش مالی سالیانه تجارت جهانی سنگ بالغ بر 80 میلیارد دلار است با وجود نعمت های وافر الهی موجود در کشورمان کسب سهم تنها 200 میلیون دلار بسیار ناچیز است و می بایست به بررسی عوامل عقب افتادگی در این زمینه بپردازیم که در مقاله ایران بازنده تجارت سنگ به تشریح کامل موقعیت ایران در بازار جهانی سنگ و مقایسه میزان رشد ایران در این صنعت با دیگر رقبا پرداخته شده است.

با بررسی های انجام شده معادن سنگ ساختمانی پس از زغال‌سنگ بیشترین تعداد شاغلان را به خود اختصاص داده است و در صورت فعال شدن معادن سنگ ساختمانی علاوه بر ارز آوری کمک شایانی به اشتغال زایی در جامعه می شود.

از لحاظ تنوع معادن شناخته شده، سنگهای مرمریت 54، گرانیت20، چینی 15، تراورتن10 و مرمر 1درصد از کل معادن سنگ های ساختمانی کل کشور را به خود اختصاص داده اند. در ادامه به نحوه توزیع معادن سنگ ساختمانی در سطح کشور می پردازیم.

وضعیت معادن ایران

اصفهان رتبه نخست صنعت سنگ کشور
50درصد از معادن استان اصفهان به معادن سنگ ساختمانی اختصاص دارد و با داشتن تعداد 148 معدن سنگ ساختمانی متمرکز ترین استان از لحاظ تعداد معادن سنگ ساختمانی می باشد، این استان با تولید سالانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سنگ ساختمانی، در رتبه نخست کشوری از لحاظ حجم تولید سنگ قرار دارد. وجود ۲هزار واحد سنگبری در استان اصفهان سبب شده این استان به‌عنوان مرکز سنگ و فرآوری سنگ‌های ساختمانی کشور شناخته شود. این واحدهای سنگبری، بیش از ۵۰ درصد سنگ‌های ساختمانی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

z

واحد فروش

واحد فروش دنافنون، تمام روز هفته آماده پاسخ به سوالات پیش از خرید شما می باشد.

v

ضمانت محصولات

تمامی محصولات و دستگاه ها، با ضمانت شرکت دنافنون و خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

c

ایده های هوشمند

برای بهبود کسب و کار شما،همیشه بهترین ایده ها و جدید ترین تکنولوژی تولید را داریم

n

همیشه در کنار شما

تمام روز هفته در ساختمان اصلی شرکت دنافنون، در کنار شما هستیم، همیشه در کنار شما هستیم.

j

تماس با دنافنون

با تلاش مدیران مجموعه دنافنون، امیدواریم بتوانیم بهترین محصولات را در سریع ترین زمان ممکن، در اختیار شما قرار دهیم
g

اطلاعات تماس دنافنون

آدرس کارخانه : اصفهان , کیلومتر8 جاده تهران خیابـان 32 ,شـرکت دنـافـنـون
تلـفن : 33803936 031
فکس : 33803937 031

r

درخواست همکاری

برای ارسال درخواست خرید دستگاه و مشاوره های قبل از خرید، میتوانید در ساعات اداری با شماره تلفن های شرکت، در تماس باشید. همیشه در کنار شما هستیم.

e

پشتیبانی

در صورت وجود هر سوال و مشکل قبل از خرید در سایت و مشکلات پشتیبانی، میتوانید با شماره تلفن پشتیبانی و فروش شرکت : 33803936 031 در تماس باشید.