شرکت دنافنون در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با هدف تهیه و توزیع بیش یک هزار قلم کالا تا سال ۱۴۰۱ آغاز نموده است. هدف اصلی ما عرضه ی مستقیم محصولات کاربردی با بهترین کیفیت و قیمت از تولید کننده به مصرف کننده ی نهایی می باشد.

فیلتر پرس چگونه کار می کند | نحوه کار فیلتر پرس | نحوه عملکرد فیلتر پرس

فیلتر پرس چگونه کار می کند | نحوه کار فیلتر پرس | نحوه عملکرد فیلتر پرس

فیلتر پرس چگونه کار می کند | نحوه کار فیلتر پرس | نحوه عملکرد فیلتر پرس

دنافنون اولین طراح و سازنده فیلتر پرس در ایران است، دستگاههای فیلتر پرس دنافنون طبق کاملترین و بروزترین اطلاعات طراحی و تولید می شود.

آمار بازدید 2810

 

 

فیلتر پرس چگونه کار می کند:

 

قاعدتا فیلتر پرس برای آبگیری از پالپ های مختلفی استفاده می شود که همراه با آب هستند، اصول کلی روند آبگیری از طریق فیلتر پرس این هست که آب از طریق پمپ فیلتر پرس باید پشت پارچه های فیلتر پرس فشرده شود.

فیلترپرس بر اساس عبور دادن محلول کثیف و یا محلول حاوی ذرات جامد از یک غشای پارچه ای با جنس و اندازه سوراخ های متفاوت و قابل انتخاب وارد عمل می شود.

همانطور که در مقاله پارچه های فیلتر پرس گفته شد، پارچه های فیلتر پرس از انواع متفاوتی می توانند باشند و اینکه در کدام فیلتر پرس از کدام پارچه استفاده می شوند کاملا بستگی به نوع پالپ دارد که ذرات پالپ چند میکرون هستند و هوا گذر آنها چقدر است.

 

تعیین نوع پارچه فیلتر پرس:

 

در تعیین نوع پارچه فیلتر پرس استانداردی به نام D80 وجود دارد، شاید بسیاری از شما سوال کنید D80 چیست؟

D80 به این معنی است که 80 درصد ضخامت ذرات، دارای قطر چند میکرون می باشند.


یکی از سوالات مهندسان دنافنون از سفارش دهنده ی فیلتر پرس هنگام طراحی و ساخت فیلتر پرس، این می باشد که استاندارد D80 در مورد پالپ مورد نظر مشتری چند می باشد.
قابل ذکر است که استاندارد نام برده شده با مورد آزمایش قرار دادن پالپ مورد نظر توسط آزمایشگاههای مخصوص صورت می گیرد و با مشخص شدن اندازه ی ذرات پالپ، پارچه مورد نظر انتخاب میشود. 

 

تعیین استاندارد D80:

 

سوال:چگونه به اندازه ی قطر ذرات پالپ می توان پی برد؟
پالپ مورد نظر باید مورد آزمایش قرار گیرد و مشخص شود که قطر 80 درصد از ذرات چقدر می باشد، فراموش نشود که این کار باید توسط آزمایشگاه صورت گیرد و شما با بردن نمونه از پالپ یا همان پساب مورد نظرتان به آزمایشگاه، به این مهم دست خواهید یافت.


بعضی از پالپ ها آب دوست هستند و براحتی آبگیری نمی شوند و بعضی از آنها آب گریز هستند و براحتی آبگیری می شوند، پس در تعیین نوع پارچه فیلتر پرس سه پارامتر مهم وجود دارد که در زیر آنها را نام میبریم:

  • قطر ذرات
  • میزان پالپ مورد نظر
  • آب دوست بودن یا آب گریز بودن ذرات

قابل ذکر است، اندازه صفحات فیلتر پرس بر اساس نوع و میزان پالپ مشخص می شود، علاوه بر سه پارامتر بالا سیکل آبگیری نیز محاسبه می شود و با توجه به تمام این موارد اندازه فیلتر پرس مشخص می شود.
حال با مشخص شدن موارد بالا ساخت فیلتر پرس تکمیل شده و آماده به کار می باشد، ادامه کار با استفاده از جک فیلتر پرس صورت می گیرد.

 

جک فیلتر پرس:

 

روند کار جک به اینصورت است که یک جک پشت صفحات فیلتر پرس قرار دارد، نیروی جک متناسب با اندازه و صفحات فیلتر پرس جهت نگه داشتن جک پشت صفحات محاسبه می شود این نیرو به این جهت است که صفحات از هم باز نشوند و پاشش انجام نشود.
و در هر فیلتر پرس این جک برای مقدار معینی نیرو طراحی می شود، زمانی که جک وارد عمل می شود صفحات را بهم نزدیک می کند و صفحات در کنار هم قرار می گیرند، لبه های صفحات در کنار هم نشسته و پارچه ها نیز در بین آنها قرار دارد و آماده برای ادامه روند می باشد.

 

پمپ فیلتر پرس:

 

در این هنگام پمپ شروع به کار می کند و پالپ موجود را از وسط صفحات وارد می کند، از بین تمام صفحات عبور می کند و در واقع نیروئی که اینجا دارد اعمال می شود نیروی پمپ است و جک فقط صفحات را نگه داشته است.
پمپ شروع به کار می کند و بسته به نوع پالپ، میزان بار هیدرولیکی مورد نیاز جک و فشار پمپ تنظیم می شود، قابل ذکر است که فشار پمپ با تنظیم دور الکتروموتور قابل کنترل است.
قائدتا فشار پمپ از 3 الی 4 بار هست تا 10 الی 12 بار
مواد جامد پشت پارچه ها می ماند و آب از پارچه ها رد می شود و نهایتا آب از منافذی که در صفحات فیلتر پرس پیش بینی و تعبیه شده است جدا می شود، صفحات در این حالت قرار دارند تا زمانی که عمل آبگیری کامل شود و پالپ بی آب شود.


بعد از اتمام این عمل اتفاقات زیر به ترتیب رخ میدهد:

  1. پمپ خاموش می شود
  2. جک به جای اولیه خود باز می گردد
  3. و در نهایت کیکی که بین صفحات تشکیل شده است پائین می ریزد و به سیکل بعد منتقل می شود

 

تعیین میزان رطوبت کیک طبق درخواست مشتری:

 

میزان رطوبت کیک بسته به درخواست مشتری می تواند متغییر باشد میزان خشکی کیک از 12 درصد تا 30 درصد می تواند بسته به درخواست مشتری متفاوت باشد.
هر چقدر پمپ بیشتر کار کند، گل خشک تر می شود و البته این میزان از خشکی کاملا بستگی به نوع پالپ دارد، در صورتی که نیاز به خشکی بیشتر کیک باشد باید بعد از اینکه پمپ خاموش شد و قبل از اینکه صفحات از هم باز شود، باید هوای خشک قابل توجهی وارد فیلتر پرس کنیم و بقیه آب را از این طریق از گل موجود در بین صفحات استخراج کنیم و با این روش خشکی کیک فیلتر پرس بیشتر می شود.
در این روش، راه ورود گل بسته می شود و راه ورود هوا به فیلتر پرس باز می شود و از همان قسمتی که تا کنون گل وارد فیلتر پرس می شده است هم اکنون هوای فشرده وارد می شود.
این عمل برای تمامی دستگاههای فیلتر پرس قابل اعمال است ولی بیشتر در فیلتر پرس های سرب و روی که محصولشان آب هست و میزان آب حاصل بسیار حائز اهمیت است این عمل پیاده سازی می شود.
در دستگاههای دستی و پایلوت، جک بستن و پمپ روشن کردن و مقدار آب ورودی به دستگاه به همگی دستی صورت می گیرد در صورتی که در دستگاههای اتوماتیک تمامی این کارها به صورت اتوماتیک انجام می شود.
در دستگاههای اتوماتیک، PLC فرمان می دهد و جک کامل بسته می شود و زمانی که جک صفحات را تحت فشار کامل قرار داد، فرمان می دهد که پمپ روشن شود، پمپ که روشن شد، آبگیری شروع می شود و تا زمانی که آب از صفحات جدا می شود، پمپ روشن است.
زمانی که دیگر آب گیری تمام می شود پراب های کنترل دستور می دهند که آبگیری تمام شده، پمپ خاموش می شود و صفحات از یکدیگر باز می شوند و عمل ویبره اتفاق می افتد.

 

 

 

 


 

z

واحد فروش

واحد فروش دنافنون، تمام روز هفته آماده پاسخ به سوالات پیش از خرید شما می باشد.

v

ضمانت محصولات

تمامی محصولات و دستگاه ها، با ضمانت شرکت دنافنون و خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

c

ایده های هوشمند

برای بهبود کسب و کار شما،همیشه بهترین ایده ها و جدید ترین تکنولوژی تولید را داریم

n

همیشه در کنار شما

تمام روز هفته در ساختمان اصلی شرکت دنافنون، در کنار شما هستیم، همیشه در کنار شما هستیم.

j

تماس با دنافنون

با تلاش مدیران مجموعه دنافنون، امیدواریم بتوانیم بهترین محصولات را در سریع ترین زمان ممکن، در اختیار شما قرار دهیم
g

اطلاعات تماس دنافنون

آدرس کارخانه : اصفهان , کیلومتر8 جاده تهران خیابـان 32 ,شـرکت دنـافـنـون
تلـفن : 33803936 031
فکس : 33803937 031

r

درخواست همکاری

برای ارسال درخواست خرید دستگاه و مشاوره های قبل از خرید، میتوانید در ساعات اداری با شماره تلفن های شرکت، در تماس باشید. همیشه در کنار شما هستیم.

e

پشتیبانی

در صورت وجود هر سوال و مشکل قبل از خرید در سایت و مشکلات پشتیبانی، میتوانید با شماره تلفن پشتیبانی و فروش شرکت : 33803936 031 در تماس باشید.