شرکت دنافنون در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را با هدف تهیه و توزیع بیش یک هزار قلم کالا تا سال ۱۴۰۱ آغاز نموده است. هدف اصلی ما عرضه ی مستقیم محصولات کاربردی با بهترین کیفیت و قیمت از تولید کننده به مصرف کننده ی نهایی می باشد.

فیلتر پرس سنگبری | تصفیه پساب سنگبری | دستگاه فیلتر پرس سنگبری

فیلتر پرس سنگبری | تصفیه پساب سنگبری | دستگاه فیلتر پرس سنگبری

فیلتر پرس سنگبری | تصفیه پساب سنگبری | دستگاه فیلتر پرس سنگبری

یکی از کاربردهای دستگاه فیلتر پرس در صنایع، استفاده از این دستگاه در صنعت سنگ است.

آمار بازدید 2373

 

فیلترپرس سنگبری:


همانطور که می دانیم کاربرد فیلترپرس در صنعت بسیار زیاد است، نحوه عملکرد فیلتر پرس به طور کلی یکسان است با این تفاوت که بسته به نوع فعالیت صنعتی انواع زیادی را شامل می شود.
در این مقاله قصد داریم به نحوه عملکرد فیلترپرس سنگبری و ضرورت استفاده از این دستگاه بپردازیم.
امروزه با توجه به مسئله کم آبی و تهدیدی که برای کارخانجات صنعتی وجود دارد  تصفیه و بازیافت آب مصرفی یکی ازضرورتی ترین مسائلی است که باید توجه ویژه ای به آن شود ،در زمینه کارهای سنگی به طور مثال مرمریت و گرانیت ومعادن و کارگاه ها آب نقش بسیار مهمی ایفا میکند، از قسمت برش گرفته تا پولیش اهمیت آب بسیار زیاد و غیر قابل انکار میباشد .

سیستم تصفیه پساب در سنگبری ها به واسطه اینکه مواد شیمیائی استفاده می کنند در صورت استفاده از حوضچه های سنتی بسیاری از مواد در آب معلق باقی می مانند چرا که جرم حجمی آنها با آب یکسان است و به همین سبب در آب معلق باقی می مانند و هنگام بازگشت در خط، ساب و پولیش سنگ را خراب می کند ولی هنگام استفاده از سیستم تصفیه پساب به شکل مدرن از تانک کلاریفایر و پودر فلوکولنت استفاده می شود و همین سبب تشکیل آب بسیار تمیز و تصفیه شده می شود و در پولیش و ساب سنگ بسیار موثر می باشد.

 

فیلتر پرس سنگبری


برای برای جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه ابزار ها و کاهش گل ایجاد شده‌ی محلول در قسمت های مختلف، آب باید یا بازیافت شود به طور راحت و جمع و جور و یا انکه به صورتی که هدر نرود به طبیعت بازگردد توجه داشته باشید که تصفیه و بازیافت آب مصرفی کارخانه ها مزایای زیادی را به دنبال دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است: 


مزایای استفاده از فیلتر پرس در سنگبری:

 

  • صرفه جوئی در آب
  • تصفیه سازی آب در حدود 90 درصد
  • افزایش کیفیت ساب
  • افزایش کیفیت پولیش
  • کاهش استهلاک دستگاههای موجود در خط
  • راهی بهینه برای استفاده بهینه از آب و انرژی های دیگر
  • آزاد بودن فضای زیادی از کارخانه
  • روند کاملا اتوماتیک بدون نیاز به نیروی انسانی
  • حفظ محیط زیست

شما میتوانید با مقایسه دوغاب حاصل از کارخانه های سنگبری با آب خروجی فیلترپرس متوجه عملکرد بهینه این دستگاه و مجموعه تصفیه بشوید، همانطور که مشاهده می کنید تصفیه سازی آب در حدود 90 درصد انجام شده است، این تیرگی جزئی به دلیل رنگی شدن آب سنگبری میباشد که در صورت درخواست مشتری میتوان با زدن محلول پک به سیستم اب کارخانه آبی به زلالی آب اشامیدنی از فیلتر پرس خارج کرده و به سیستم اب کارخانه بازگرداند، محلول پک حالت تسهیل کننده در عملکرد فلوکولانت ایجاد می کند.

 

تصفیه آب

 

در کارخانه جات سنگبری دو روش برای تصفیه آب قابل استفاده است:

 

  1. روش سنتی
  2. روش مدرن(استفاده از دستگاه فیلترپرس)

که در ادامه به توضیح هر دو روش خواهیم پرداخت.

 

1.روش سنتی:

 


روش سنتی از گذشته در هر کارخانه سنگبری مورد استفاده بوده است و به دلایلی که در زیر به آنها اشاره کرده ایم این روش جزء روشهای منسوخ شده به حساب می آید و کارائی بسیار کمی در مقابل روش مدرن دارد.
در این روش نیاز است استخرهای زیادی جهت پساب های سنگبری ساخته شود و این امر منجر به اشغال مساحت زیادی از زمین کارخانه جهت جمع آوری گل سنگ می شود و البته هزینه هنگفتی را برای تولید کننده سنگ به همراه دارد.
موارد دیگری که این روش را بیشتر از هر چیزی باطل اعلام می کند عبارتند از:

 

  1. مصرف زیاد آب
  2. در خدمت گرفتن تعداد زیادی نیروی انسانی
  3. تخریب محیط زیست و بوجود آوردن ضررهای جبران ناپذیر
  4. کثیف و بی نظم بودن محیط کاری

لطفا به فضای اشغال شده در عکس در تصفیه پساب به شیوه سنتی دقت فرمائید.

 

2.روش مدرن:

 


در روش مدرن استفاده از مجموعه تصفیه پساب که شامل دستگاه فیلترپرس نیز می شود، می باشد.
در این روش کلیه دوغاب موجود حاصل کارخانه سنگبری وارد مخزن مخصوصی می شود، بعد از آن توسط پمپ موجود وارد تانک ته نشین کننده گل(یا همان تانک کلاریفایر) می شود در این حین و در طی این مسیر پودر فلوکولانت به دوغاب موجود اضافه می شود همانطور که قبلا گفتیم این پودر نه تنها باعـث ته نشین شدن گل و تصفیه دوغاب می شود بلکه موجب تمیز شدن سطح داخلی تانک نیز می شود.
آب تصفیه شده توسط شیر فیلتر پرس از بالای تانک خارج شده و وارد تانک آب تمیز میشود، این آب دوباره به چرخه وارد شده و بارها همین سیکل را طی کره و مورد استفاده قرار می گیرد.
گل های ته نشین شده که در ته تانک که به صورت قیفی شکل است جمع می شود و از انتهای تانک قرار دارد توسط پمپی مخصوص به قسمت جمع آوری گل منتقل می شود.
پمپ فیلترپرس گل موجود را به شکل همگن در می آورد، سپس توسط همین پمپ که در فیلترپرس تمام اتوماتیک مجهز به صفحات بازشونده و لرزاننده است، پمپاژ می شود و آب گل موجود گرفته می شود و گل باقی مانده از بین صفحات فیلتر پرس جدا شده و وارد سبد مخصوص حمل گل می شود.
قابل ذکر است که این سیستم در صورت نیاز مجهز به سیستم شستشو نیز می باشد که همگی توسط PLC  کنترل می شود.

در زیر می توانید تفاوت استفاده از فیلتر پرس سنگبری و استفاده از روش سنتی در سنگبری ها را در عکس های ارائه شده مشاهده فرمائید.

 در این قسمت نمایش کامل تصفیه آب دستگاه فیلترپرس سنگبری را مشاهده می کنید، ساخت و طراحی فیلتر پرس که در تصویر مشاهده می کنید تماما توسط تیم متخصص شرکت دنافنون که در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات معدنی و تولید فیلتر پرس فعالیت دارند، انجام شده است.

 


 

 

 

z

واحد فروش

واحد فروش دنافنون، تمام روز هفته آماده پاسخ به سوالات پیش از خرید شما می باشد.

v

ضمانت محصولات

تمامی محصولات و دستگاه ها، با ضمانت شرکت دنافنون و خدمات پشتیبانی ارائه خواهد شد.

c

ایده های هوشمند

برای بهبود کسب و کار شما،همیشه بهترین ایده ها و جدید ترین تکنولوژی تولید را داریم

n

همیشه در کنار شما

تمام روز هفته در ساختمان اصلی شرکت دنافنون، در کنار شما هستیم، همیشه در کنار شما هستیم.

j

تماس با دنافنون

با تلاش مدیران مجموعه دنافنون، امیدواریم بتوانیم بهترین محصولات را در سریع ترین زمان ممکن، در اختیار شما قرار دهیم
g

اطلاعات تماس دنافنون

آدرس کارخانه : اصفهان , کیلومتر8 جاده تهران خیابـان 32 ,شـرکت دنـافـنـون
تلـفن : 33803936 031
فکس : 33803937 031

r

درخواست همکاری

برای ارسال درخواست خرید دستگاه و مشاوره های قبل از خرید، میتوانید در ساعات اداری با شماره تلفن های شرکت، در تماس باشید. همیشه در کنار شما هستیم.

e

پشتیبانی

در صورت وجود هر سوال و مشکل قبل از خرید در سایت و مشکلات پشتیبانی، میتوانید با شماره تلفن پشتیبانی و فروش شرکت : 33803936 031 در تماس باشید.